BILA HARGA BARANG SEMUA DAH NAIK...:'(

bila pndang menu di atas..berbaloi x dgn harganya..rm6.40 sen..harga yg x serupa dgn apa yg dimkn..

layan saja lh ya...slmt mlm semua
assalamualaikum :)

  • SALAM BERSUA KEMBALI..


Assalamualaikum wbt semua..:)
Allahu Akbar Allahu Akbar..lma nya x update blog ni..Alhamdulillah pagi ini di berikn kesempatan utk menjengah rmh yg dh bersawang tahap  kekaburan ..huhuhu..
Insya Allah..rmh ini akan berseri kembali..jika di izinknNYA..Aamiin Ya Robb

SALAM KEMBALI BERSIARAN..PEMBUKA KATA...LAYAN VIDEO NIE & GONG XI FA CAI

video

Salam bersiaran kembali...bersawang sungguh rumah ku yg satu ini...huhuhu...nak buat mcmana?? keBZian yg teramat melanda...kes perasan sendiri la nie ...kihkihkih..
ingatkan nak sapu sampah tapi mcm blum boleh lagi... serpihan mercun & bunga api banyak sungguh ...jenoh nk sapu..sooo...buka pintu dlu la ya...huhuhu.....
apapn Gong Xi Fa Cai...sudi2kan melayari video nie..mcm perang iran iraq daaaaa..berkabus..berjerubu...rioh rendah dimerata tempat..lori pembawa gendang..bekeliaran ke hulu ke hilir...sibuk sekali...
mcm dah kena serang bandar Pontian nie...
AIMBUSH..AIMBUSH !! GERAK GEMPUR !! =)

SUPRISE CAKE FROM HUBBY ...



suprise dri hubby ...


Assalamualaikum..salam bersua kembali...dh beberapa hari x bersiaran...mud malas melanda..
hari ini mcm terajin ckit...sudut sembang kali ini berkisar "CELEBRATE " ...uhuk2.....sebenarnya smlm hari ulangtahun perkongsian hidup zanie dgn hubby yg ke ** he3.. tu la kan.. terkejut gak laa.. hubby balik dri masjid.. dgn senyum simpul.. suprise kek pada Zanie... sub2 ( terharu + sedey er) keh2... berbalik pada cite di atas tadi.. alhamdulillah.. berkat sabar .. kami terus menjalani hidup yg serba sederhana w/pun dugaan demi dugaan.. cubaan demi cubaan dtg melanda namun kami tetap pasrah.. jika ini ketentuan dariNYA... di sebalik itu semua kami yakin ini semua ada hikmatnya.
Apa yg pasti kami tetap berdoa..

* semoga kami sentiasa diberi hidayah & kekuatan dlm menempoh onak ranjau kehidupan... kami ingin sekali mahligai yg dibina ini mendapat keberkatan dariNYA...


.... iringkn doa semoga perkahwinan kami diberkati Allah serta mendapat mawaddah & rahmah ya =)

* sentiasa dalam rahmat & kasih sayangNya
* semoga sentiasa di bawah naunganNYA dan peroleh bahagia dunia & akhirat ..
* tinggi harapan kami mudah2an rumahtangga ini dapat membentuk keluarga yg SAKINAH WAROHMAH.... insyaAllah....


Dedicated@Especially To My Beloved Husband,


Happy Anniversary My Dear...

May Allah bless both of us...

lov U so much honey..:-)
impian ku..
ingin menjadi seorng isteri yg solehah, qurratu a'yun buat suami tercinta...

LUV U ALWAYS HONEY.. ;)


taraaaaaaaaaaaaaaaa...nie la isi dlm kotak tadi....

BLACK FOREST CAKE...

ermmmmm..I'LIKE IT ...



menu ringkas kami petang smlm waktu berbuka pose..kek celebrate kami..roti gulung telor 2 versi ..salut breadcrumb & salut oat..crispy..yummy....kek oren lupa plak nk masuk menu...dah kalut masa tu...miahahahaha...

BISKUT SUJI BADAM


menu yg terlepas pandang..kukis nie buat masa raya ...tapi baru sempat nak N3kan disini..he3..ckp je la malas ...
jom layan .....


AKU KAH ITU?


Ada masanya hati ini merintih kesepian,
bagai kehilangan atau mungkin bagai mencari setitik kasih.
Setitik kasih yang suci dan sedingin embun pagi,
segar menusup ke sanubari.
setitik kasih yang bersinar dan setulus sebutir permata,
indah berkilau cantik dipandangan mata.
Ada masanya hati ini kecewa dan lara.
bagai berkurun penantian, berkurun pengharapan tak berpenghujung.
Rindu yang seluas lautan yang tak kelihatan pantainya.
Masa tidak pernah simpati apa lagi untuk berhenti.
Hari-hari yang berlalu menambah usiaku tapi hati ni masih di sini,
masih sepi dan masih rindu.
Tabahkah hati ini, bila merintih sendirian?
Kuatkah hati ini, bila tak berdaya mengusir kesepian yang kian mencengkam?

Sabarkah hati ini bila tak upaya menyingkirkan lara yang kian membadai?

Naluri halus ini tak mampu kuabaikan....
Aku tak mampu lagi bertahan, tak mampu menepis segala duka lara
tak mampu lagi melupakan apa lagi menidakkan keinginan hati kecil ini, yang ingin menyayangi dan yang pasti ingin disayangi.... Ada masanya hati ini merajuk, tidak peduli apa yang dihajati.
Bagai melupakan keinginan sendiri, bukan kerana tidak sudi tapi telah terlupa erti bahagia yang lama dinanti....

dek tohmah dan kata nista yang membadai
hati nurani ku yang sememangnya gersang
siapakah yang sudi mengubat lara dihati ku

Ya Allah...!!!!
aku bersujud kehadrat mu illahi berilah aku taufiq dan hidayah mu
tangisan pilu,rintihan sayu, jiwa terasa bagai tertusuk sembilu.

Ya Allah..!!!
inikah dugaan atau cabaran
jika ini ujian dari mu aku redha Ya Allah
jesteru itu
berilah aku kekuatan untuk aku menempuhinya
berilah aku ketabahan untuk ku meneruskan hidup ini
walaupun airmata jadi peneman namun kau jualah tempat aku berserah dan kau jualah tempat aku memohon pertolongan serta perlindungan



.





masa telah mencatat berbagai rasa dihatiku.
saat ceria...saat bahagia..saat terluka..saat lara... kuhadapi segalanya. semuanya tersemat di dalam kenangan..
menjadi adunan indah dan bermakna sebuah kehidupan.

saat ini dimanakah kau sayang.. masihkah lagi dengan anganmu..
masih sudikah lagi kau menemani ku disaat aku menangisi kepilauan ku,
disaat aku memerlukan mu?
perlukah?......patutkah....!!!!!!








~~~~ AKHIRNYA MENDUNG MENJELMA .....


OLE - OLE DARI BUMI ANBIYA'













TART NANAS GULONG KU..RESEPI KAK HANIELIZA



Satu lagi kukis yg menjadi permintaan ramai x kira masa & ketika dorang order...Ini saje sesi ulang tayang ..hahaha..utk sale ada buh manik2 ....last2 minute bila buat utk sendiri x ber makeup ...x pe la kan...comel gak..kui3
Apalagi?? tengok je la..klau nk resepi bleh g ke rumah kak Liza yg popular tu ek!!! :-)


BISKUT CORNFLAKES MADU SALUT KELAPA



Hahahaha..tercicir keteapi ea...raya dh separoh anak bulan..baru nk N3 kukis raya..tapi x pe kan....yg penting simpan disini utk rujukan dilaen hari klau nk mengkukis lagi..jom kita nengok2 apa resepinya ek!!! Resepi nie zanie ada ubahsuai sikit dgn apa yg ada dlm stock di Zanie Homemade...ngeeeeeeeeeee...=)




Bahannya : menghasilkan lebih kurang 120 papercup
  • 200grm cornflakes
  • 250grm mentega / majerin
  • 2 sb madu
  • 1/2 st esen vanilla
  • 1 tin kelapa kering - zanie x bubuh sb x de - ganti dgn bijan + hirisan ceri
  • 150grm gula halus
  • cawan kertas secukupnya

Caranya :

  1. Satukan mentega , gula & madu..
  2. Masak atas api yg kecil setakat semuanya cair saje..JGN HANGUS EA!!
  3. Masuk pula esen vanilla, kelapa & cornflakes.
  4. Kacau cepat2 agar gaul rata ...matikan api.
  5. Sudukan dlm papercup.
  6. Bakar selama 15 minit / hingga nampak keperangan...
  7. Selamat mencuba cornflakes madu yg rangup nie...