AKSI MAT STREAMYX PART 2 @ JAVA SPEAK

Hari ini zanie nak berbahasa jawa, kepada sesiapa yang tak tahu / tak faham berbahasa jawa harap x berkecil hati ya !! saje nak kongsi gelak dengan sesiapa yang ziarah umah zanie, boleh gak ilangkan tension terutama zanie sebagai tuan umah ..., huhuhu ..... kepada yang berkenaan jangan mare kalau gambo kalian berulangkali zanie n3 kan, sbbnya ? adalah ..... aksi kalian yang berbeza2 tu yang zanie suka nak bubuh kat umah zanie .... tambah berseri2 gitu ... N then mybe nie last n3 ya !! hehehe tara2 kalian layari aksi2 mereka nie zanie nak membaking ya! arini zanie nak buat... apa ? oppsss !! tunggu di N3 next week yaa... nanti x suprise laa....
TUNGGUUUUUUUU .... !!!!!!!!
apalagi ? meh , kita ikuti reaksi diaorang la.....

jom jom jom !!!!!

lo ? opo iki ....
koyok'e sangkar manok, jajal didelok, eneng manok'e opo orak ?

sangkar seng mau, nang njero bok iki laa.....

bojoku kambek koncone ... hencem rak ?

orak promosike riko yo faizan... tapine wes iki wa'e gambar seng ono,
yo ku dhuduhke jugak nang kene. ojo nyeneni aq yo
keluputan ku seng okeh2 .........

opooo seng arek didhuduhke kambek kang mas ki ..., jajal didelokno

sesi ngajar / prektis yo mas ?

layanzzzz ......

loo ... ojo la menek seng nduwur2 ngko rak iso medon


nduwurre.. ! opo iki agak'e yo ?

seng tekun yo mas

walla - walla - wallaaa! kepenak'e njegong nang kono

ooo ... kang mas ! opo rak keweden menek nduwur2 ?


cayok - cayok ...... peace no war / peace don't war - war
tenan rak aq ngejo kue [ peace ]

agek mbenekke wayar agak'e

ishhh .....ngerinya nape sampai mcm tu sekali ?
HB kata
" nak belah wayer terkena tangan "
jarene " arek mbelah wayar kenek tengene "

oh ! tangan kuuuuu.....

* kepada sesiapa yang lebih arif tentang bahasa jawa dan sedang meniti bait2 ayat nie harap maaf ya ! zanie budak baru belajar kalau salah dan silap bahasa tu tolong betulkan ... timakaseh ...
I LAB U ALL ....
so .. soooo muchhhhhhh

2 comments:

::CiK peNciNte piNk:: said...

SAH!
ein tade darah jawe!
hehe
sangat x faham!!!
hihihi

Riezanie said...

Eheheh ...

tau jawa ko ...ugik ko ...
makundrae / burane,
pepada maneng, "HAMBA ALLAH" kang!
dadina....
ero uleh makguru maneng kang becik,
dek si megaga kang.. hihihi....

apapn terimakaseh sudi komen ya sygg!!

* sowi..jika susun bahasanya kurang tepat coz zanie pn masih merangkak dlm bab ini, ahaks!

Post a Comment